Jedrenje Kikladi SIROS-MIKONOS-PAROS 2022 INDIVIDUALNA PONUDA 8 dana - Termini na upit LETO 2022

CENA: / / SPECIJALNA PONUDA: od 470€

UPIT / REZERVACIJA


preuzmite program putovanja (pdf)

Kikladi su grupa ostrva u centralnom delu Egejskog mora , jugoistočno od obale grčkog kopna. Kiklade čini veliki broj relativno malih ostrva - čak 220, od čega je veliki broj i nenaseljen. Njpoznatija ostrva iz ove grupe su: Amorgos, Anafi, Andros, Ios, Milos, Mikonos, Naksos, Paros, Santorini, Serifos, Sifnos, Sikinos, Siros, Tinos, Folegandros. Klima je sredozemna, leta su duga i žarka, bez padavina a zime su blage. Zbog toga su dominantne plantaže maslina, vinove loze, duvana, krompira, arguma. Sva ostrva su planinska sa malo vegetacije i sušna. Plaže privlače mnoge turiste svojom lepotom i čistim morem. Mnoge su izdvojene i možete pronaći onu pravu za sebe. Svaka za sebe omogućava miran i lep odmor, savršeno mesto za opuštanje. Uživajte uz neverovatne pejzaže i opuštajući grčki način života.      

Da li vas je na vašem klasičnom odlasku na grčka ostrva, na zasluženi odmor probudilo ljuljuškanje talasa? Jeste li doživeli poigravanje jata delfina oko hotelske sobe koji vas pozivaju na druženje? Da li ste nekada započeli dan skokom u kristalno plavu vodu, usidreni u predivnoj uvali u kojoj ste proveli noć uz grčko vino i zvuke gitare? Da li ste do sada putovali uz pomoć vetra?

Ako je vaš odgovor ne – jedrenje je nešto što morate doživeti!

Šta je jedrenje? Kako izgleda provesti odmor na jedrilici?

Jedrenje u bukvalnom smislu znači ploviti uz pomoć vetra, koristeći motor u situacijama kada niste u mogućnosti da jedrite (nedostatak vetra, prilazak luci …)Pokušaćemo da vas malo bolje upoznamo sa aktivnim odmorom kao što je boravak na jedrilici. Opisaćemo vam kako protiče jedan dan na jedrenju, šta sve možete doživeti, iskusiti, na kraju i naučiti.

Kako protiče jedan dan na jedrenju?

Mnogo toga stane u jedan dan na jedrenju, i ne može se baš sve opisati ali ukratko ovo su neke od svakodnevnih aktivnosti:

Prvo kupanje! Pre svega! Nema ničeg lepšeg nego započeti svoj dan odmora uskakanjem u vodu. Nakon toga uz doručak planiranje aktivnosti i rute za taj dan. Mnogo toga je proizvoljno na jedrenju. Da li vam se svidelo mesto gde ste bili prethodni dan, da li ići odmah dalje  ili ostati još koji sat u tek otkrivenom gradiću. Uglavnom, sve se svodi na uživanje. Zbog toga ste došli, zar ne?

Isplovljava se obično pre podne. Plovidba do sledeće destinacije, novog ostrva ili novog gradića traje u zavisnosti od razdaljine dva do tri sata vožnje. Ostatak vremena jedrite, kupate se, obilazite lepe uvale koje usput ugledate, pecate, družite se… Na odmoru ste, nema potrebe za žurbom.

Pre zalaska stižete na sledeću destinaciju puta. Ukoliko ste imali sreće i došli na vreme čekaće vas mesto u lokalnoj marini, ili ako ste na nekoj od popularnih ostrva, vaš skiper će pronaći mesto za vaš brod, a na obalu ćete se prevoziti pomoćnim čamcem – dingijem.

Večernje sate možete provesti šetajući gradićem u kojem ste, možete večerati u nekoj od mnogobrojnih taverni, otići u diskoteku, ili pak, ostati na brodu i uz spremljenu pastu i flašu dobrog vina provesti ostatak večeri.

Šta je potrebno da znam da bi jedrio? Da li je to za mene?

Najbitnija stvar je da ste avanturista u duši, da ne prezate od novih iskustava i da se timski igrač. Skiper je taj koji će proceniti vaše sposobnosti i u skladu sa njima vam odrediti neke od svakodnevnih dužnosti na jedrilici.Uobičajene dužnosti posade su više prisutne zbog građenja timskog duha, zajedničkih aktivnosti vas i vaših prijatelja. To se obično svodi na vezivanje kanapa, pridržavanje bova prilikom uplovljavanja i naravno pripremanje hrane – ukoliko ste dobar kuvar! Ipak je skiper taj koji brine o brodu i vama 24 časa dnevno.

Šta poneti na jedrenje?

Treba imati u vidu da se prtljag koji ćete poneti na jedrenje razlikuje u periodu u kojem boravite na jedrilici, kao i u regionu koji posećujete. U nastavku teksta nalazi se spisak stvari za sedmodnevno jedrenje Grčkom u letnjim mesecima – jul/avgust.

 

Odeća

Slojevita odeća igra važnu ulogu na jedrenju. Jaknu-šuškavac, majicu dugih rukava, čak i topliji duks – spakujte. Temperatura može znatno da opadne u večernjim satima i isto tako da se poveća već sa prvim sunčevim zracima. Uzmite u obzir da ćete dok jedrite sigurno biti mokri. Ukoliko se niste pokvasili, to znači da niste dobro jedrili 

Obuća

Osim standardne letnje opreme klasičnog turiste (bele japanke, crne japanke, cipele za ples), na jedrenje bi trebalo da ponesete jedan komad obuće koji ne ostavlja tragove. Patike sa belim đonom, „starke“ ili brodarice su idealne. Izbegavajte kretanje bosi po jedrilici, barem prvih par dana dok se ne upoznate sa rasporedom na jedrilici i drugih a-joj-nisam-video predmeta.

Osnovna razlika u nabavci i pripremi hrane na jedrenju u odnosu na kopnu je u ograničenim kapacitetima skladištenja namirnica i manjem prostoru za kulinarske majstorije. Da li to znači da ćete biti gladni na jedrenju? Apsolutno ne! Jedriličari, pored toga što važe za avanturiste i ljude koji vole prirodu i sve što ona pruža takođe su poznati kao veliki njuparoši. Sa druge strane, to  ne znači da ćete biti u mogućnosti da spremate pečenu jagnjetinu ispod sača sa krompirima 

Na brodu se konstatno nešto gricka, žvaće ili dodaje osobi koja sedi pored vas, pogotovu na tako malom prostoru gde je sve nekako slađe probati. No, počnimo redom:

Namirnice na jedrenju

 Uobičajeno je da pre ukrcavanja na vašu jedrilicu, uz konsultacije skipera-kapetana  i unapred određeni spisak namirnica, (zamislite šest ili više osoba koji bez ikakvog reda trpaju u kolica sve što im se nađe pod ruku!) odete u supermarkete koji su blizu marina u kojoj se ukrcavate na brod. Spisak obično sadrži sve što vam je potrebno za višednevno krstarenje, sa izuzetkom lako kvarljivih namirnica. Zapamtite, ukoliko ne prelazite Atlantik, sve što ne budete kupili prilikom ukrcavanja ćete već naći na sledećoj etapi vašeg putovanja. Uostalom mnogo je bolje da neke od svežih namirnica (riba, meso lako kvarljivo voće i povrće…) kupujete svakodnevno na prelepim grčkim pijacama.

Više o brodskoj ishrani

Potrebno je da imate na umu da se na brodu, pogotovo jedrilici dosta više trošite nego kada ste na kopnu. Aktivan odmor kao što je jedrenje podrazumeva i pravilnu ishranu za vreme boravka na vodi. S obzirom na to da ste većim delom dana u plovidbi, nekada i po uzburkanom moru, najpametnije je da ishranu podelite na manje, češće obroke. Večera je u većini slučajeva glavni obrok, jer ćete tada vezani u marinu, otići na večeru u neku od taverni, ili ako ste na sidru u nekoj od uvala biti u mogućnosti da lakše pripremate hranu.

Bilo da ste komformista i da ste navikli da na odmoru isključivo večerate u restoranima, toplo preporučujemo da se oprobate u mirnoj večeri na brodu, sa vašim najbližim prijateljima uz nebo prepuno zvezda, dobro vino i ćaskanja do kasno u noć.

Priprema hrane na jedrenju ili Ko danas kuva?

Prosto je neverovatno da se svaki put kada ste na jedrenju nađe makar jedan, ili ga iskusni jedriličari sa tom namerom i zovu na brod? Kako god, jedno od bitnijih dužnosti na brodu, ne uvek omiljena među posadom je upravo – kuvar.

Imate dve mogućnosti: dogovorite se na početku svakog dana ko će taj dan spremati za celokupnu posadu, ili pak, ako ste lude sreće da je jedan od članova vaše male ekipe zagriženi virtuoz u kuhinji – opustite se ostatak odmora i uživajte u njegovim kreacijama.

Opštepoznata nuspojava kuvanja, omražena od davnina među posadama širom sveta je – pranje sudova. Kao i za kuvanje, preporučujemo da se unapred dogovorite ko će srediti sudove kada vaš vredni kuvar napusti svoje mesto stvaranja magije. Sreću po sve nas, otkada su izmišljeni plastični tanjiri i čaše, ova kletva je skoro skinuta sa odavno nesrećnih jedriličara.

O tome zašto je vrlo važno da se kuhinja dovede u red odmah nakon obroka više u nekom od sledećih tekstova o bezbednosti na jedrilici i oko nje.

 Šta sadrži standardna kuhinja na jedrilici?

 Ono što ćete naći na gotovo svakoj čarter jedrilici je u principu sve što jedna kuhinja treba da sadrži. Počev od standardne opreme – radne površine, sudopere, šporeta sa rernom na plin, šerpi, tiganja, escajga, pa do opremljenijih (savesnijih) čarter kompanija, gde ćete pronaći i sitnice koje znače kada ste na brodu – mutilice za neskafu, cediljke za pastu… Stvari kao što su tečnosti za sudove i higijenu broda, krpe, ubruse, preporučujemo da dodate na spisak namirnica i kupite pre nego što se ukrcate na jedrilicu. Ipak ćete ih vi koristiti, a nije zgodno kada vam nestanu u sred plovidbe.

Morska bolest je možda i pogrešno opšteprihvaćen naziv. To je u stvari, normalan odgovor vašeg tela na nadražaj čula izražen kretanjem jedrilice. Treba napomenuti da kod svega pet procenata osoba simptomi ostaju konstantno za vreme boravka na jedrilici. Faktički, stvar je u prilagođavanju individue. Neke osobe se prilagode brže, dok kod drugih može proći par dana. Ukoliko ste već boravili na brodu i niste imali poteškoća, verovatno je da ih nećete imati na jedrenju.

Šta je morska bolest?

Morska bolest (bolest kretanja, kinetoza) je prirodna reakcija organizma na pokret. Javlja se kod svih živih bića sa vestibularnim sistemomusled konflikta između čula (sistem za ravnotežu, čulo vida, položaj tela u prostoru), preciznije – vid šalje pogrešnu poruku da se osoba kreće, deo uva koji je zadužen za ravnotežu uočava kretanje, dok senzori u mišićima i tetivama ne registruju pokrete. Manifestuje se simptomima kao što su: blaga vrtoglavica, mučnina i u težim slučajevima hladnim znojem i naglim padom krvnog pritiska.

Prva saznanja o ovoj bolesti datiraju još vekovima pre naše ere i povezana su sa putovanjima moreplovaca, s obzirom na to da su tada brodovi bili glavno sredstvo prevoza. Pojavom ostalih vidova prevoza (aviona, automobila, železnice itd.),  proističu i drugi poznati nazivi kao što je mučnina u kolima. Skorija istraživanja  nagoveštavaju da je kod nekih ljudi prisutan i nasledni faktor. Bolest kretanja se može javiti čak iako niste u pokretu. Sve veća realističnost video igrica (simulatori formule, vožnje aviona) mogu proizvesti nesklad između vaših čula.

Prevencija

Čovekov metabolizam je poprilično unikatan, kao i njegova ličnost. Preventivne mere morske bolesti će različito delovati na individue. Najbolje je da sami procenite šta od navedenog ima povoljan uticaj na vas:

Da bi se što bolje aklimatizovali na jedrenju, provedite što više vremena na palubi. Gledajte ka horizontu da bi uspostavili što bolji balans vaših čula. Ne ulazite unutar jedrilice dok plovite ukoliko ne morate.

Izbegavajte preterano tešku hranu par sati pre ukrcavanja na jedrilicu. Kafa, alkohol i cigarete takođe mogu doprineti mučnini na jedrenju. Manje kiselo voće kao što su banane, jabuke i kruške je bolje unositi nego kiselije voće – pomorandže, grejpfrut…

Ne preskačite obroke pre jedrenja. Prazan stomak može imati isti efekat kao i prenatrpan – lošom hranom. Unosite puno tečnosti! Dehidracija smanjuje otpornost vašeg organizma, samim tim i otpornost prema bolesti kretanja.

Đumbir takođe spada u prirodnu preventivu. Deluje umirujuće na stomak. Možete ga uzimati u tabletama, prašku ili kao svež koren. Preporučuje se da se uzima i do 24 časa pre odlaska na jedrenje. Fosforna kiselina koju sadrži koka kola se pokazala kao delotvorna u prevenciji. U većini apoteka se mogu pronaći lekovi protiv mučnine i morske bolesti (najbolje je da se posavetujete sa lekarom koji lek je najbolji).

Ukoliko osetite simptome

Pijte dosta tečnosti, jedite često manje obroke – keks, dvopek i lagane namirnice. Smestite se na sredinu broda gde su najmanje oscilacije. Fiksirajte pogled na horizont i anticipirajte kretanje broda. Preuzmite kormilo! Dokazano je da upravljanje jedrilicom makar i na kratko, efikasno smanjuje ili totalno otklanja simptome morske bolesti.

Ako već morate da legnete u kabinu, zatvorite oči, lezite na leđa nogama u pravcu kretanja jedilice i držite oči zatvorene neko vreme. Izbegavajte da čitate previše ukoliko se jedrilica kreće. Ukoliko vam je muka, ne naginjite se sa broda dok vas neko od posade ne pridrži.

Često zanemarena tema o kojoj se svakako treba informisati pre nego što pođete na jedrenje je bezbednost za vreme boravka na jedrilici i kako izbeći neprijatne situacije koje vam u najmanju ruku, mogu pokvariti odmor.

Prvi put na jedrenju

Slobodnog prostora na jedrilici, kako u potpalublju tako i na palubi je malo. Kanapi, sajle, vinčevi i ostale jedriličarske drangulije su na sve strane. Prilikom ukrcavanja na brod, odvojite vreme i prođite sa skiperom osnovne delove jedrilice i njene bezbedne zone. Savestan i odgovoran skiper-kapetan će sam insistirati na mini-obuci pre nego što napustite marinu, obično veče pred isplovljavanje. Nakon što ste se raspakovali i smestili, skiper će vas uputiti gde se nalaze pojasevi za spašavanje, kako ih pravilno staviti, šta sadrži prva pomoć, korišćenje radio stanice, kako zaustaviti brod i šta raditi kada neko od članova posade – pa i sam skiper, padne preko ograde. Čak i da vaš skiper to ne učini, insistirajte da vam pokaže. Pitajte ga sve što vam nije jasno! Rešite nedoumice u marini. Nemojte čekati nezgodnu situaciju da se upoznate sa procedurom i inventarom na jedrilici.

Boravak u uvalama

Obratite posebno pažnju pri boravku u uvalama. Uzmite u obzir da ste u većini slučajeva, udaljeni od civilizacije. Pre nego što skočite, osmotrite dno. Pažljivo hodajte po stenama i čuvajte se ježeva ukoliko izlazite na obalu.  Vodite računa gde stajete i šta dodirujete sa morskog dna. Posebno obratite pažnju pri sidrenju u uvale. Dok skiper baca sidro i prilazi krmom, neko od posade odlazi na obalu (dingi ili kraul stil:)) i vezuje krmeni kanap za stenu ili drvo. Uloga krmenog (zadnjeg) kanapa je da ne dozvoli brodu da se okreće oko sidra u toku noći. Takođe se pokazao kao praktičan dok pijuckate pivce u plićaku:). Ne skačite pre vremena u vodu, slušajte skipera i čekajte njegov signal. Prilikom izlaska na kopno, ne hodajte bosi. Koristite gumene patike za izlazak na obalu – vrlo praktična stvar! Obično se nalaze na jedrilici. Ukoliko ih nema možete ih kupiti u prvom gradiću koji posetite – prodaju se na svakom ćošku.

Ostalo

Red i rutina su jako bitni na jedrenju i cene se među jedriličarima i posadom uopšte. Posle kuvanja i korišćenja posuđa, potrudite se da odmah vratite kuhinju i potpalublje broda u prvobitno stanje. Vreme se naglo menja, bićete prinuđeni da brzo promenite lokaciju. Nezgodno je ako se talasi za tili čas podignu dok po kuhinji lete čaše, šerpe i escajg. Pre isplovljavanja odložite nepotrebne stvari sa palube. Višak kanapa, peškira, moblinih telefona i ostalih-vam-dragih stvari, spustite u potpalublje. Zatvarajte prozore i vrata ukoliko se spremate da razvijate jedra.

Svrha ovog teksta nije da vas uplaši ili odgovori od toga da se oprobate u jedrenju. Ovo su samo elementarne stvari koje bi trebalo da znate pre nego što krenete. Najverovatnije ćete imati super vreme, mirno more i letovanje o kojem će se dugo godina pričati među prijateljima. Zato, zgrabite imenik, okupite ekipu i probajte nešto drugačije. Zbog toga ste ovde, zar ne?

Marine

Pod pretpostavkom da ste u špicu sezone došli na vreme u marinu i ugrabili mesto pored glavnog šetališta (na popularnim ostrvima je to ravno dobijanju na lutriji), čekaće vas pregršt aktivnosti te večeri. Posle obilaska glavnog dela ostrva možete otići na večeru, ili popiti piće sa ostatkom posade u nekom od gradskih barova. Iskoristite to vreme i za kupovinu sitnica dragim prijateljima koji nisu bili tako srećni da pođu sa vama na jedrenje. Takođe, ukoliko ste vezani mediteranski (što je u Grčkoj vrlo često – gotovo praksa ), večera na krmi sa pogledom na prepuno šetalište je doživljaj sam za sebe. Na mondenskim ostrvima obavezno odvojite vreme za obilazak luksuznih jahti iz raznih delova sveta koja će vas, tek izglancane od strane vrednih ruku Filipinaca, oboriti sa nogu.Jutro u marini otkriva svoje pravo lice. Sunce vas opominje da je vreme da se krene dalje. Tankate vodu i gorivo za brod, kupujete sveže namirnice za današnji ručak i pre nego što vas usijani asfalt podseti na sve ono zbog čega ste se odlučili da odmor provedete na jedrilici, odvezujete brod i nastavljate! A kupanje? Ono prvo jutarnje kupanje o kojem smo pričali? Nažalost toga nema ukoliko ste noć proveli u marini. Zbog toga se pokazalo kao najbolje rešenje – u marinu kada se mora, u uvalu kada ste snabdeveni namirnicama, gorivom i vodom. Da ne zaboravimo ćete za boravak u većim marinama (ne svuda u Grčkoj) morati da izdvojite novac za vez.

Uvale

Neistražene, sakrivene od turista aranžmanaca, uvale su nešto što nikada nećete posetiti na klasičnom odmoru. Jedrenje vas dovodi na ova magična mesta, otkrivajući vam pravu prirodu Grčke: napuštene crkve, stenovite puteljke i bogatu floru i faunu.

Buđenje na sidru u nekoj od uvala se ne može opisati rečima, pa ni slikama. To je nešto sto nekolicina entuzijasta doživi, i nauči da ne odaje svoje lokacije.

Jutarnje kupanje, istraživanje podvodnog sveta dok čekate da dežurni kuvar pozove na doručak, kao i smiraj dana i lagani zalazak sunca dok se na šporetu krčka pasta a la chef vraćaju čoveka iskonskom stapanju sa prirodom. Večeri  na brodu uz zvuke gitare ili lagane muzike iz potpalublja, pijuckanje vina i podsećanje na davno zaboravljene anegdote samo su neke od prednosti kada ste na sidru. Ostatak vam nećemo otkriti.. Jer i mi čuvamo naše male tajne.

 

PREDLOG PROGRAMA PUTOVANJA 8 dana / 7 noći

1.DAN LAVRIO od 17 časova ukrcavanje na jedrilicu, upoznavanje posade, snabdevanje zalihama i overa dokumentacije za plovidbu u kapetaniji. Upoznavanje sa pravilima ponašanja na brodu i uobičajenim dužnostima posade važne zbog građenja timskog duha, zajedničkih aktivnosti vas i vaših prijatelja. To se obično svodi na vezivanje kanapa, pridržavanje bova prilikom uplovljavanja i naravno pripremanje hrane .Kapetan  je taj koji brine o brodu i vama 24 časa dnevno i koji odredjuje pravila ponašanja na brodu. Najbitnija stvar je da ste avanturista u duši, da ne prezate od novih iskustava i da se timski igrač. Kapetan  je taj koji će proceniti vaše sposobnosti i u skladu sa njima odrediti  vam neke od svakodnevnih dužnosti na jedrilici.
2. DAN KEA Nakon doručka isplovaljavamo ka ostrvu Kea. Put nas vodi ka uvali Vurkari, omiljenom mestu onih koji uživaju u kosmopolitskom provodu. Rado ga posećuju turisti koji krstare jahtama , jer ima sve što je potrebno da udovolji njihovim zahtevima. Ima barove koji pružaju lep noćni provod, ali i restorane i prodavnice,
3. DAN SIROS    Nakon doručka polazimo za Siros. Celodnevno uživanje. Ovo ostrvo je puno plaža na kojima možete uživati, svakako nista manje interesantno nije ni istrazivanje grada. Sam gradić je predivan, a tu se nalaze i neki od najboljih restorana u Grčkoj Našu treću noć na jedrilici provodimo na Sirosu.
4 -5 DAN MIKONOS  Ujutru isplovljavamo prema Mikonosujednom od najatraktivnijih ostrva Kiklada. Posetićemo neke od plaža koje mame posetioce sa svih krajeva sveta. Popodne možete prošetati, otići do vetrenjača, hraniti pelikane, popiti piće obići Alefkandru, ili 'malu Venecija’. Uveče moćete osetiti ukus nezaboravnog provoda na  Mikonosu.
6 DAN DELOS Isplovljavamo ka ostrvu Delos. Ovo ostrvo muzej, kako ga još mnogi s pravom nazivaju, osim svoje prelepe obale poseduje još mnoštvo razloga da zavirimo u kopneni deo ostrva udaljen od plaža i uvala. Produžićemo plovidbu za Paros, gde posle uživanja na plažama provodimo našu četvrtu noć na jedrilici.
7-8 DAN PAROS
Isplovljavanje prema Parosu.  Sidrenje u neku od lepih uvala, pecanje, druženje, uživanje. Ukoliko budemo imali sreće i došli na vreme čekaće nas mesto u lokalnoj marini malenog , ribarsko  mesto  Naousa , ili će vaš kapetan  pronaći mesto za vaš brod u nekoj od obližnjih uvala , a na obalu se možete prevesti pomoćnim čamcem – dingijem. Večernje sate možete provesti šetajući gradićem u kojem ste, možete večerati u nekoj od mnogobrojnih taverni, ili pak, ostati na brodu i uz spremljenu pastu i flašu dobrog vina provesti ostatak večeri. Osmog dana u prepodevni časovima, doručak, pakovanje i pozdrav. 
Doviđenja i mirno more do novih avantura….

 Program je samo predlog, kao i navedena ostrva, konačnu rutu skiper dogovara sa posadom u zavisnosti od vremenskih uslova i vetra.

VAŽNA NAPOMENA:

-Polasci su iz Lavrija ili ostrva PAROS, MIKONOS, MILOS- o čemu će putnici biti blagovremeno obavešteni najkasnije 3 dana do polaska.

- Kapetan može promeniti raspored plovidbe i rute u zavisnosti od vremenskih uslova.
- Svi programi ture jedrenja su podložni promenama koje mogu nastati usled nepovoljnih vremenskih prilika ili drugih neočekivanih okolnosti koje se nisu mogle predvideti, a utiču na bezbednost plovidbe.
-Vremenski uslovi ne mogu biti razlog otkazivanja jedrenja već jedino mogu biti uzrok promene programa ture jedrenja. Uzimajući u obzir želje posade i objektivne uslove za bezbednu plovidbu skipper-kapetan  u svim situacijama donosi procenu i konačnu odluku o promeni plana jedrenja .
-Zatvorene grupe program putovanja-destinaciju  biraju sami u dogovoru sa kapetanom-max 100 milja za 8 dana.

-Sve odredbe i pravila tokom jedrenja definisana su pravilnikom partnerskih čarter kompanija

   

Lavrio - Cyclades 1 week
1st day Lavrio   
2nd day Sunion 4 NM
3nd day Syros 32NM
4rd day Mykonos 25NM
5th day Paros 23NM
6th day Serifos 30NM
7th day Kythnos 21NM
8th day Lavrio 20NM


 

 

MESEC

SMENA (6 osoba)

CENA PO OSOBI

8 dana

NAJAM BRODA 52ft   (16m)

8 DANA*

JUN 2021

14.06-21.06

23.06.30.06

470€-klasik

 480€-pramac

490€-master

2800€

JUL –AVGUST 2021

05.07-12.07
14.07
-21.07

26.07-02.08

04.08-11.08

16.08-23.08

24.08-31.08

 

 

500€-klasik

 520€-pramac

550€-master

 

3000€

SEPTEMBAR 2020

06.09-13.09

15.09-22.09

 

470€-klasik

480€-pramac

490€-master

2800€

CENA UKLJUČUJE:*DATUMI ZA NAJAM BRODA SU NA UPIT. Cene za 8  dana su iskazane po osobi  za plovidbu do 100 NM. Po želji putnika (zatvorene grupe), program se može proširiti uz doplatu.

  • uslugu jedrenja od mesta ukrcavanja na brod do mesta iskrcavanja
  • usluge skipera utrošen dizel i tehničku vodu
  • vez u marini u kojoj se ukrcavate i iskrcavate
  • takse marine i ostale admistrativne troškove
  • korišćenje opreme jahte namenjene putnicima
  • posteljina i peškiri

CENA NE UKLJUČUJE:

  • obavezno čišćenje broda po završetku jedrenja (15 EUR po osobi)
  • dodatni troškovi boravka u marini van mesta ukrcavanja i iskrcavanja : vez, struja, voda ( max 30€ za brod  tj 10€ po osobi)
  • ostale individualne troškove putnika-fakultativne programe
  • prevoz do ulazne marine i prevoz ferry-em od Atine do ostrva ili obrnuto
  • mogućnost najma usluga kuvara, što značajno smanjuje troškove ishrane (najava prilikom rezervacije)
  • hrana za skipera (skiper se hrani sa posadom na brodu)
  • mogući troškovi parkinga za putnike koji dolaze sopstvenim autom
  • transferi sa i do aerodroma
  • putno zdravstveno osiguranje ( prema uslovima Uniqa osiguranja)

NAČIN REZERVACIJE I PLAĆANJA:

  • Obratite nam se da bi smo potvrdili raspoloživost izabrane jedrilice u periodu koji ste izabrali. Po dobijanju potvrde da je termin slobodan vrši se uplata.
  • Rezervacija se vrši uplatom 50% cene jedrenja za izabrani period, najkasnije 5 dana po prijemu potvrde raspoloživosti jedrilice. Ostatak do pune cene jedrenja se uplaćuje najmanje 30 dana pre početka jedrenja.
  • Realizacija može započeti samo za blagovremeno rezervisana i potpuno izmirena jedrenja.
  • Plaćanje se vrši u dinarima po Srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan uplate, platnim karticama (VISA, DINA, MAESTRO, MASTER CARD), čekovima građana.

OTKAZIVANJE JEDRENJA:

  • U slučaju opravdanog razloga otkazivnja rezervacije od strane putnika (bolest, viša sila) uplaćena akontcija se ne vraća već će se prebaciti za naredni slobodan termin korišćenja usluge, koji će se dogovoriti kada prestanu razlozi otkazivanja rezervacije a uz obostrano usaglašavanje slobodnih termina u duhu dobre saradnje.
  • Obzirom da se radi o rezervaciji najma odredjene jedrilice i usluga skipera, odustajanje korišćenja usluge jednog odnosno dva člana grupe se ne može smatrati razlogom za otkazivanje cele rezervacije jedrenja.
  • Ako se iz bilo kog razloga otkaže rezervacija jedrenja na ime nastalih realnih troškova zadržava se procenat ukupne cene jedrenja u visini:
    5% , a najmanje 60€ od cene jedrenja ako je rezervacija otkazana do 91 dan pre početka putovanja
    15% od 90 do 45 dana pre početka putovanja
    30% od 44-31 dan pre početka putovanja
    50% od 30-15 dana pre početka putovanja 

    100% od 15-0 dana pre početka putovanja
  • Rezervacija će se smatrati otkazanom od strane putnika u slučaju kašnjenja uplate dospele obaveze za plaćanje dužeg od 3 dana ili ne izmirene uplate do konačne cene jedrenja.
  • Realizacija jedrenja se može započeti samo za kompletno izmirene rezervacije.
  • Datumom otkazivanja rezervacije se smatra dan prijema obaveštenja koje je u pisanom obliku preporučeno poštom ili elektronskom poštom uputio nosilac ugovora.
  • Kapetan moze otkazati rezervisanu uslugu pre početka vršenja usluge u slučaju opravdane sprečenosti realizacije jedrenja usled eventualno nastalih tehničkih problema ili drugih nepovoljnih okolnosti bitnih za realizaciju jedrenja koje nije bilo moguće predvideti u trenutku prijema rezervacije. U tom slučaju se obezbedjuje adekvatna zamena a u slučaju da se ne može obezbediti adekvatna zamena uplaćena sredstva se vraćaju uplatiocu u celosti.

OPIS JBRODA  : Ponuđene cene iz programa odnose se na brodove od 49 do 52ft  (15-16m). Na upit je moguće rezervisati  brodove, katamarane i motorne jahte registroovanih čarter kompanije u skladu sa zahtevima klijanta.

KLASIK KABINA: Manja kabina, stajače visine , ima sopstveno malo kupatilo, we, tus, 2 kreveta na sprat
PRAMČANA KABINA: Prednja udobna  kabina stajace visine  sa spojenim krevetima , za 2 dve osobe i komfornim kupatilom sa WC-om, tusem..
MASTER KABINA: Prostrana zadnja  kabina sa ogromnim krevetom za  2 do 4 osobe,  stajace visine za spavanje .
SALON: Veliki salon za ručavanje stajaće visine (navigacioni sto) sa TV-om , kuhinja sa frižiderom, šporetom i svim ostalim potrebštinama za nedeljno krstarenje., pristup toaletu pramčane kabine.
Od uređaja u salonu su takođe muzički radio, GPS ploter za navigaciju broda, radio stanica za komunikaciju sa obalskom stražom i drugim brodovima. Još jedna od nezaobilaznog dela inventara jedrilice je svakako dingi –  pomoćni čamac sa motorom koji će vam biti više nego preko potreban u pretrpanim marinama za odlazak na obalu ili do drugog broda.

POSEBNE NAPOMENE:

  • Pravila ponašanja na brodu:Pre ukrcavanja na jedrilicu, skipper vam daje informacije o pravilima ponašanja na brodu , opstim podacima vezanim za jedrenje , a potom sledi upoznavanje sa ostalim delom ekipe koja će jedriti sa nama i krećemo. U regiji Kiklada na Egejskom moru u avgustu zna da strašno duva vetar (maltemi)  u tom slučaju, skipper odredjuje putanju i redosled plovidbe.
  • Ishrana:Hranu je najbolje kupovati u velikim supermarketima prilikom ukrcavanja na brod. Time ćete uštedeti dosta novca.Standardni sedmodnevni trošak hrane i pića je oko 40 evra po osobi, naravno u zavisnosti od apetita i afiniteta posade. Skiper se hrani sa posadom na brodu.
  • Troškovi boravka u marinama u Grčkoj:  Iako zvanični cenovnik postoji, realnost je da će u posećenijim marinama, trošak jednodnevnog boravka u marini biti do 30€  – pod uslovom da neko dođe i naplati vam vez uopšte. Naše iskustvo je da ćete osim u većim lukama odmor provesti bez značajnijih troškova veza u marinama. Takođe, u marini u kojoj se ukrcavate i izkcavate vez je uračunat u cenu rente broda.
  • Tehnička voda i gorivo: Cena tankanja tehničke vode na sedmodnevnom krstarenju, opet u zavisnosti od potrošnje se kreće oko 15-25 evra, ukupno za celokupnu posadu. Jedrilicu preuzimate natankanu gorivom i vodom, i dužni ste da je punih rezervoara vratite pri primopredaji broda. Potrošnja goriva varira u odnosu na rutu kojom ste jedrili, kao i koliko putovali na motor.  Za uobičajenu čarter rutu, od oko 100 milja za sedmodnevno jedrenje, gorivo je uračunato u cenu. Plovidba preko programa na zahtev putnika i dodatni utrošak goriva ne bi smeo da pređe 50 evra evra dnevno  što je desetak  evra po osobi.
  • Džeparac: Jedna od prednosti odmora na jedrilici je ta što nećete imati prilike da potrošite mnogo novca na obali, iz prostog razloga: nećete mnogo provoditi vremena na kopnu. Dnevni troškovi koje ste navikli da imate na standardnom letovanju su drastično manji na jedrenju. Kafe, sladoledi, ležaljke, suncobrani i ostale turističke zamke u koje klasičan turista naivno upada iz dana u dan, agano nestaju iz vaših života. Njih zamenjuju netaknuta priroda, neistražene uvale, hladno piće iz brodskog frižidera i sveže pripremljen obrok serviran pod okriljem zvezdama obasjanog neba.
  • Kako doći sa aerodroma u Atini do Marine Lavrio: Postoje samo dve mogućnosti kada se radi o putovanju od aerodroma u Atini do luke za krstarenje Lavrio, taksijem ili autobusom. Najjeftinija opcija je uzimanje prigradskog autobusa, jer karte  koštaju samo 4 €., put traje 60 minuta.
    Međutim, mnogo brža opcija je uzimanje aerodromskog taksija.
    Putovanje će trajati samo 40 minuta, ali cena taksi transfera u Lavrio iznosi oko 45 €.
    Kako doći od Atine do ostrva  Kikladi :Agencija vrsi i rezervaciju brodske karte (ferry-a) od Atine (Luka Pireus) do okolnih ostrva Pireus-Paros–Mikonos-Milos. . Okvirna cena 35€/osobi  u jednom pravcu  https://www.bluestarferries.com/en/.
  • Troškovi prevoza: Agencija Travel Klub vrši rezervaciju i prodaju avio i bus karta na zahtev putnika. Moguć organizovani prevoz mini kombijem za grupe 4-8 osoba.

Ostalo je još da organizujete prijatelje, i doživite nešto sasvim novo – avanturu koju ćete sa osmehom prepričavati svojim kolegama i porodici po završetku odmora.

       

PROGRAM JE RAĐEN NA BAZI MINIMUM 6 PUTNIKA

U SLUČAJU NEDOVOLJNOG BROJA PUTNIKA ROK ZA OTKAZ PUTOVANJA  OD STRANE
 AGENCIJE JE 7 DANA PRE POČETKA PUTOVANJA

ZA MANJI BROJ PUTNIKA JEDRENJE MO|E BITI REALIZOVANO U DRUGOM TERMINU ILI UZ KOREKCIJU CENE

AGENCIJA NE SNOSI ODGOVORNOST ZA EVENTUALNE DRUGAČIJE USMENE INFORMACIJE O PROGRAMU PUTOVANJA

 

   KAPETAN –SKIPER U SVIM SITUACIJAMA DONOSI PROCENU I KONAČNU ODLUKU O PROMENI PLANA JEDRENJA U SLUČAJU NEPOVOLJNIH VREMENSKIH OKOLNOSTI KOJE MOGU NASTATI A SVE U SKLADU SA VAŽEČIM ZAKONIMA DRŽAVE DOMAĆINA (GRČKA)  I PROPISIMA BEZBEDNE PLOVIDBE

UZ OVAJ PROGRAM VAŽE USLOVI REZERVACIJE ČARTER KOMPANIJE
POSEBNE NAPOMENE SU SASTAVNI DEO PROGRAMA